Wat als je ontevreden bent over de hulpverlening?

Als je ontevreden bent over onze begeleiding, raden wij aan om er eerst over te praten met je begeleider van De Cocon.

Als jullie samen geen oplossing vinden, dan kan je terecht bij de coördinator.
  • Krijg je crisishulp, dan is de coördinator Ann Strickx.
    • Je kan ze telefonisch bereiken op het nummer  0495 28 64 50
    • Je kan ze via e-mail bereiken op Ann.Strickx@decocon.be
    • Je kan ze schriftelijk een brief sturen naar: Nijverheidskaai 12, 9000 Gent

  • Krijg je contextbegeleiding of CBAW, dan is de coördinator Anouk Pieters
    • Je kan ze telefonisch bereiken op het nummer 04 99 51 24 36
    • Je kan ze via e-mail bereiken op Anouk.Pieters@decocon.be
    • Je kan ze schriftelijk een brief sturen naar: Ham 133, 9000 Gent

Indien je niet in gesprek wenst te gaan met jouw begeleider of met de coördinator van de betrokken dienst over jouw ontevredenheid dan kan je jouw ontevredenheid kenbaar maken door het indienen van een klacht.

Ook als je meent dat het meningsverschil of ontevredenheid niet opgelost is nadat je gepraat hebt met de begeleider en de coördinator, dan kan je altijd nog een klacht indienen via de klachtenprocedure.

Een klacht indienen kan zowel elektronisch, schriftelijk als mondeling.

Een klacht kan ingediend worden via een e-mail naar feedback@decocon.be. Een klacht kan ook ingediend worden via een schrijven ter attentie van de directeur of dagelijks bestuur van 'De Cocon' (Ham 133, 9000 Gent).

Vind je het moeilijk om te schrijven, dan kan je hierin ondersteund worden. In deze situatie formuleer je jouw klacht mondeling en wordt jouw verhaal door een ‘neutrale ’ medewerker van 'De Cocon' op papier gezet en kan je vervolgens aangeven of je het eens bent met de beschrijving van de klacht.

Meer informatie over 'hoe onze klachtenprocedure verloopt', vind je hier (klik aan).

Met vragen of klachten kan je ook terecht bij 'Opgroeipunt'. 'Opgroeipunt' is het centrale meldpunt van het Agentschap Opgroeien. Elke vraag, ervaring of klacht is voor Opgroeipunt een melding. 'Opgroeipunt' is de plek voor al je feedback over alle diensten en de organisaties die Opgroeien subsidieert en erkent.

'Opgroeipunt' kan je contacteren: 

  • op het telefoonnummer 078 170 000 (elke werkdag, van 8 tot 20 uur)
  • via het online contactformulier (opgroeien.be/opgroeipunt)
  • per brief naar Opgroeipunt, Hallepoortlaan 27, 1060 Brussel